2011. július 7., csütörtök

Angol időtöltések..

A múlt héten két, itt hagyományosnak mondható, de nekem fura angol időtöltésen is részt vettem.

Életemben először voltam pub quiz-en. A legtöbb pub csinál ilyet, kitűznek egy napot, és a sörözés mellett lehet mindenféle kérdésre válaszolni. Az utcánkban található 1-es számú pub (Ship) volt a célpontunk, mert Mike anyukája és a barátja oda szoktak járni, szóval becsatlakoztunk hozzájuk.

50 penny volt a nevezési díj, amiért cserébe kaptunk 5 lapot a kéréssel, hogy véssük rá a csapatnevet minden lapra (Enigma Variations). Ezután kihirdették az 5 kategóriát, ami hétről hétre változik. A következő kategóriák voltak: Ikrek, Híres utcák, Miből készült, Képfelismerés, Random.
Az Ikrekben krikettjátékosok ikertestvérére kérdeztek rá és egyéb angol dolgokra, a nagy részéről fogalmam sem volt. Az egyetlen esélyes kérdés az volt, hogy melyik Shakespeare darabban kevernek össze ikertestvéreket (melyikben nem????) mindenesetre a Vízkereszt, vagy amit akartokra gondoltunk, de a Tévedések vígjátéka lett a nyerő...
A Híres utcák könnyebb volt, pl. hol található az Unter den Linden, mi Manhattan üzleti utcája, Notting Hill híres piaca és hasonlók. A Miből készült témakör megint esélytelen volt, pl. a skót nemtommilyen rögbikupa elkészítéséhez mit olvasztottak be??? Vagy milyen kőből épült a Szent Pál székesegyház? A képfelismerésnél 10 embert kellett azonosítani, 10-ből 7 brit közéleti szereplő volt, ja és az egyik az orrát vakaró és arcát 80%ban eltakaró Emma Thompson volt, akin majdnem összevesztünk, hogy ez most Angela Merkel vagy Hillary Clinton :D A Random kategória meg...hát random volt.

Összességében én 2 (azaz kettő) válasszal járultam hozzá a pontokhoz (értsd: kettő kérdés volt amire egyedül én tudtam a választ.) ((Hogy mik voltak ezek a kérdések már el sem merem mondani. Felismertem Jay Z-t és tudtam, hogy LeAnn Rimes énekli a Can't Fight the Moonlight című dalt....)) Mike hasonlóan 2-3 ponttal járult hozzá a dologhoz. Szerencsénkre Mike anyukája és a barátja nagyon-nagyon jól nyomják a dolgot, így harmadikok lettünk!!! És  ahogy ők rámutattak, ha nincs a mi 5 pontunk, akkor lecsúszunk a dobogóról, szóval gondolom hasznosak voltunk!!! Kaptunk egy üveg vörös bort és egy doboz csokit.

Másnap pedig bingózni mentünk! Nem is akárhova, hanem a clubba, ahova Mike nagymamája jár. Mike anyukájához (akit mostmár inkább nevezzünk Lindának) és nagymamájához csatlakoztunk. Jó alkalom volt megismerni Mike nagyiját, és még sose voltam bingózni, szóval kettő az egyben! Mondanom sem kell, hogy fantasztikusan éreztünk magunkat!!!! Lehetett bingó táblát venni - 20 penny per darab... Azt hiszem 6-7 kör volt, fél 9-től fél 11-ig ott voltunk.

Mondják a számokat, és az nyer először, akinek van egy teljes sora (10-20 font, attól függően mennyi szelvényt vettek), a második nyertes meg akinek egy téglalapban minden száma megvan (30-40 font). Ártatlannak tűnik, de nagyon izgalmas!! Mint látjátok, ezen a szelvényen már nagyon közel jártam a nyeréshez...csak 1 és 83 hiányzott hozzá, de egy öreg néni elhappolta előlem!!!

Amúgy itt bingózni járnak a fiatalabbak is néha, csak nem ebbe a klubba.... Én a legfiatalabb voltam, 50 évvel verve az átlagéletkort.... Nagyon aranyos volt, ahogy a mamik és papik összegyűltek hétfő este bingózni, meg ment a pletyka is ezerrel.

És a hét híre: van új sütőnk!!! Mint a legtöbben tudjátok már, május elején a sütő határozatlan időre felmondta a szolgálatot... Hát nem ajánlom senkinek a hacacárét amin végigmentünk az új sütőért. Mire találtunk olyan modelt, amilyet szerettünk volna... Bejártuk az erdőt meg a kaszálót, nagy műszaki áruházak, online áruházak.....végső elkeseredettségünkben Linda ajánlott egy helyi kereskedést, ahova hétfőn elmentünk...és kedden 11 órakor már be volt szerelve az új sütő!!! És ingyen kihozták, beszerelték és elvitték a régit (ez a szolgáltatás a nagy áruházakban 95 font!!) Utánaolvastunk a márkának/modelnek amit kinéztünk rengeteg helyen, és jó dolgokat találtunk róla. Azóta pedig sütök ezerrel :) Először mazsolás és csokis cookie készült, aztán egész csirke krumplival, és épp most vettem ki egy adag vaníliás piskótát....



Hát egyelőre ennyi izgalmas napjainkról!

Puszi

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése