2012. március 1., csütörtök

Február, február

Már megint mióta írogatom egy kis cetlire, hogy mikről szeretnék írni...na de végre rászántam magam, hogy leüljek..

Február elején volt A Nagy Havazás. Ez úgy nézett ki, hogy estefelé elkezdett esni a hó. Pénteki nap volt, és Mike unokatestvérének az eljegyzési partiján voltunk. Mire hazaértünk már pár órája szállingózott a hó, 1 cm vastagon meg is maradt. De ez az egy cm is elég volt ahhoz, hogy a TV leblokkoljon, így a rituális post-pub-os, éjszakai, TV előtti sült krumplievésünket sem tudtuk megvalósítani..
1cm hó = leáll az ország

háloszobából a kis templom a hóesésben
 Másnap reggel gyönyörű időre ébredtünk. Aznap a helyi Homebase (kb. olyan mint a Praktiker vagy az Obi) meglátogatása volt betervezve. Persze gyalog indultunk el (nem csak azért, mert a tömegközlekedés minden formája besokkolt a hatalmas hótól!!) és útba ejtettük a közeli dombokat is.

a kis templom - nappali fényben:)

szánkózás

(így másfél év blogolás után rájöttem, hogy hogy lehet két képet egymás mellé rakni! juhé!)

A dombok után a tengerparton sétáltunk végig, nagyon szép volt. A havas tengerpart különösen fontos nekünk, mert Mike akkor hívott először kettesben találkozni, amikor leesett az első hó 2010 decemberében,  és ugyanitt sétáltunk, csak akkor a friss, térd alá érő hóban!

Persze másnap reggelre az egész elolvadt. De nem panaszkodom, mert kis hó is jobb a semminél :) És gyönyörű volt, amíg volt.

Na de hogy miért mentünk a boltba? Festékmintáért! Elhatároztuk, hogy kifestjük a fürdőszobát. Most így néz ki:
 Hát igen. Ráadásul elég sötét, mert csak egy kis ablaka van, az is a szomszéd házra néz szóval nem nagyon jön be a fény. Valami világosat, egyszínűt szerettünk volna.. De először lekapartuk azt a szexi tapétacsíkot a közepéről - de óvatosan, nehogy megsértsük, ami alatta van... Pár óra alatt meg is voltunk vele, és íme a festékminták:

Sajnos nem igazán jön át az igazi színük. És megtanultuk, hogy a dobozon lévő szín, meg ahogy a falon néz ki az nagyon messze van egymástól:) Végül a fölső középső lett a nyerő, aminek Halvány Citrus a hivatalos neve. Ha minden jól megy, holnap este megvesszük a festéket és hétvégén letudjuk!!!

Bármennyire is izgi a fürdőfestés és a hóesés, a február sztáreseménye Ági látogatása volt :)

Miketól karácsonyra kaptam két Sum41 koncert jegyet, és megszervezte, hogy Ági pont akkor jöjjön meglátogatni minket, hogy ketten jól kitombolhassuk magunkat. Nos, a koncertről kiderült egy pár héttel előtte, hogy elmarad, de ettől Ági vizitje szerencsére nem maradt el!

Röviden annyi, hogy 2010 szeptembere óta nem volt olyan, hogy egy napnál/esténél tovább tovább találkoztunk volna, ezért olyankor a 'program' mindig az volt, hogy beszélünk:) Szóval most fantasztikus volt, hogy 5 napig itt volt.

Éjfélkor érkezett meg a vonata, kimentem elé az állomásra, nehéz volt elhinni, hogy tényleg itt van! Főztem vacsit, Mike pedig kipróbált egy új receptet - csokis pite csokis karamell szósszal csoki alapon, jól hangzik nem?

Kialudtuk magunkat, és elkezdődött a pár napos kalandunk! Persze Eastbourne-ban kezdtük a napot. Egy célkitűzésünk volt, hogy valami berendezési tárgyat beszerezzünk: egy új tükröt a fürdőbe, mélytányérokat, vagy valami egyebet amire régóta készülök, csak még nem találtam meg az igazit.
Ági a tengerparton
 Magyarországon mínuszok süvítettek, így Ági élvezte az enyhe időt az időszakos napsütéssel:)

A hivatalos fodrászom (Klau) sajnos messze tartózkodik tőlem, de nagyon kellett már a hajvágás..már nagyon kellett, és szuper lett!!:)

Egy nap Londonba is felmerészkedtünk. Mivel az állami múzeumok ingyen vannak, meg akartunk párat látogatni, meg sétáltunk amerre látunk.

ez a természettudományi múzeum. hatalmas sor volt, nem akartuk kiállni. utólag tudtam meg, hogy pont iskolai szünet volt azon a héten..pech!!!

london baby

Londonban lejártuk a lábunkat. Voltunk a National Gallery-ben a Trafalgar Square-n, a Victoria&Albert múzeumba is benéztünk, végül pedig a Science Museum-ban töltöttünk órákat, kipróbáltunk minden játékot és quiz-t és remekül szórakoztunk. Hazavonatozás után, 9 körül elmentünk a kedvenc indiai éttermünkbe, ahol belakmároztunk minden földi jóval. Másnap Brightonba buszoztunk át. Mikor tavaly januárban itt volt Ági és Márti, erre már nem jutott idő, szóval ez újdonság volt. Szeretek Brightonban sétálni bárkivel, mert minden sarkon van valami érdekes dolog, és tényleg különleges a hangulata a városnak.

random kisutca

random kisutca 2

random ház...

pöttyös ház

színes házak

Ebédre egy tündér kis kávézóba ültünk be, Ági egybe sült krumplit evett, rengeteg sajttal a tetején és meg fűszeres lencsés krumplilevessel próbáltam felmelegedni.
boldogság:)

a kávézó fala
 Desszertként egy kis fudge boltba is beugrottunk. (a fudge egy tejkaramellára hasonlító nagyon finom izé.) A boltban az árus (vélhetően) unokái rohangásztak...jó is lehet egy karamellboltban felnnőni!!

tekergős kis utcák a város szívében

lámpa füzér bolt

óóóriás palacsinta, forrón, a hidegben
 Birghtonban is van móló, csak az kicsit szofisztikáltabb, mint az eastbourni. A végén egy mini vidámpark van. Fel akartunk ülni a hullámvasútra, de a szeles idő miatt mindenféle figyelmeztető kiírások elbátortalanítottak minket!

Brighton Eye

amire nem ültünk fel végül.
 Vacsorát terveztünk főzni, de persze annyit tébláboltunk már megint, hogy csak 8 után értünk haza. Mike pedig meglepett minket, és már sült a vacsi a sütőben.. Nagyon hálásak voltunk, mert kevéssé lett volna hangulatunk elkezdeni főzőcskézni az egész napos mászkálás után.
babzsákban épp a kedvenc (és egyetlen általam kedvelt) xbox játékkal játszunk. a lövöldözős jeleneteken kívül jól ment;)
 Összefoglalva nagyon szuper volt. Végre nyugodtan beszélgethettünk, és még 'igazi' programok is belefértek  az időnkbe, nem volt rohanás.. Csak szombat reggel nem értettük, hogy hova szállt el így az idő?!?! Nagyon örültünk Ági látogatásának, és remélem tudja, hogy bármikor szívesen látjuk :) plána ha két óriás Túró Rudi csomaggal érkezik ;) aminek már se híre, se hamva..
A mélytányérok, amiket Ágival vettünk :)

Egy pár nappal később vonatra szálltam, és elmentem Birminghambe, ahol találkoztam Manieval és Daniellel. Shiori most ott lakik, azért mentünk oda, mert Manie visszaköltözik Taiwanra és szerettünk volna elbúcsúzni...
megérkezés, hotel keresése a térképen

a romantikus Etap hotel!
Szóval, Birminghambe azért mentünk, hogy egymással legyünk, nem azért, hogy várost nézzünk. Szerencsére, mert Birmingham egy ritka ronda hely. Igazi iparváros. A központ egy betondzsungel, de van egy hosszú utca ami nagyon szép, régi épületekkel van tele.

háttérben a városháza
 Shiori egy japán étteremben dolgozik, ott vacsoráztunk első nap.

Vacsora után sétálgattunk, és Shiorira várva, hogy végezzen, elmentünk moziba. Hosszas vitatkozás után (Manis&én vs. Daniel) végül megegyeztünk, hogy az Artist című filmet nézzük meg - ez az a némafilm ami később megnyerte az Oscart. Nagyon tetszett, az első 5 perc után fel se tűnt, hogy nem beszélnek, nagyon élvezhető volt.
reggeli beszélgetés

Birmingham rengeteg látnivalója közül kiválasztottuk a Cadbury csokigyárat, ami a legszimpatikusabbnak tűnt. Jót szórakoztunk, és sok ingyen csokit is kaptunk.
Érdekes tények: ez a gyár amikor épült akkor kb a semmi közepén volt. Az évek alatt körbeépítették házakkal a munkásoknak, majd iskolákat, óvodákat, parkokat csináltak, meg uszodát és könyvtárat stb stb. Végül egy kis falu alakult ki, amit Bourneville-nek neveztek el (ezért hívják így az egyik csokiját a Cadburynek).

gyönyörű park

Ma már persze nem csak a dolgozók élnek itt, de jó tudni, hogy az 1900-as évek elején mennyire jól bántak a munkásaikkal, pedig ez akkor még nem volt nagy divat.
 Aznap este Hot Potot ettünk. Én ilyet egyszer ettem, még anno a lakótársam adott kóstolóba, amikor ők csináltak, nem volt jó, viszont szörnyű volt a szaga, de meggyőztek. Az ilyen éttermekben az asztal közepén van egy kerámialap, arra rárakják a lábast amiben rotyog az ízesített leves. Majd kihoznak sok-sok nyers dolgot, pl tofu, marhacsíkok, tészta, bok choy, és mindenki ezt berakja a forró levesbe, és ha megfőtt akkor rizsre ki lehet venni. Nagyon jó móka volt!!
 Íme néhány tipikus birminghami látkép:

ez a belvárosban van..

Ez a templom nagyon tetszett, egy domb alján áll, ezért a domb tetejéről szem magasságban van a toronyóra

Beszaladtunk még az étterembe Shioritól elbúcsúzni, majd Londonig együtt, utána külön hazavonatoztunk. Manie most hétfőn repült haza, Daniel két hét múlva megy utána. Az vigasztal minket, hogy novemberben Daniel tanú lesz a legjobb barátja esküvőjén, tehát akkor mennek Franciaországba...szóval novemberben Európa valamely részén találkozni fogunk!

a mozi hátulja, ami nagyon szép volt a maga módján
pályaudvari romantika
Hazafelé a vonaton ilyen szépséget láttam...viadukton szaladt a vonat és pont ment le a nap..kb 10 másodpercig, de a telefonomat elő tudtam kapni..

Egyéb történések..

Van egy iskola amit már régóta le akarok fotózni, mert nagyon szép és tipikus angol meg minden. Hát íme!

Sokcsaládos vacsora:

Shiorival és szüleivel

egy brightoni pubban felfedeztünk egy Unicumos dobozt. volt még fradi sál és magyar címer is..
 Sütöttem fánkot! És nagyon jól sikerült, legnagyobb megdöbbenésemre. Meg is töltöttem baracklekvárral.. és még szalagja is lett!!

nyamm

Pillanatnyilag a lakás egy kis raktárhoz hasonlít. Röviden Mike munkahelyén nagy átszervezés volt, aminek az volt a vége, hogy 3000 CD-t/DVD-t bónuszként megkapott. Úgyhogy most ebay-en és amazonon áruljuk őket, már egy hét alatt 5 doboz eltűnt, szóval jól megy a biznisz! A helyi postásbácsival eddig is jóban voltunk, de most, hogy naponta megyek feladni dolgokat, már mindig mosolyogva köszönt és kérdi, hogy dobozt vagy borítékot hoztam.

a vendégszoba!! ez pár napja készült, azóta kicsit jobban rendszerezve van és nem ilyen katasztrófa súlytottan néz ki.  (találd meg a cicát a képen..)