2011. április 21., csütörtök

Húsvétolás

Itt a Húsvétot csokitojással ünneplik és örülnek a 4 napos hétvégének (péntek is meg van adva), de nekem muszáj valami otthoni dolgot is véghezvinnem.

Ezért megvettem egy báránynak a lábát. Mondván, hogy mégis mennyire lehet nehéz sütőzacskóban megsütni? A pácot álmomban is el tudom már készíteni, igaz, lehet, hogy egy éjszaka ki kell mennem a parkba leszüretelni a parkba a díszfűszernövényeket (csak viccelek.) Mindenesetre vasárnapra van kitűzve a nagy nap, és lehet, hogy vendéggel kombinálva, szóval remélem jól sikerül...

Itt meg a kalács, ami tegnap készült, gyakorlásból. Egyelőre a ronda és finom kategória, valószínűleg háromszor annyi ideig kéne dagasztani mint én tettem, legközelebb megpróbálkozom úgy.... 




Az a jó, hogy következő héten csak keddtől-csütörtökig van munkanap, ugyanis pénteken Vilmos herceg és Kate Middleton összeházasodnak, ami örömére munkaszüneti napot hirdettek. Minden este a híradóban azt találgatják, hogy vajon lesz-e virág a menyasszony hajában illetve mit fog viselni a királynő, szóval lázban ég az ország.

A sirályok meg éppen párzanak, szóval egy csendes pillanatom nincs, kivéve ha a sumnegyvegyet bömböltetem.

Amúgy meg égetett tésztát is csináltam, szép nevén képviselőfánkot.

1,75 dl vizet töltünk egy kis lábasba, belerakunk 5 dkg vajat és addig melegítjük amíg a vaj elolvad. Ezután levesszük a tűzről, határozott mozdulattal beleborítunk 9 dkg lisztet egy csipet sóval, simára keverjük majd visszarakjuk a lángra. Addig keverjük, amíg elválik az edény falától, majd robotgéppel 3 tojást egyesével belekeverünk. Köralakban egy tepsire nyomjuk (ideális esetben nyomózsákból, de nekem nincs olyanom és amúgy is egy kínszenvedés takarítani, szóval sima uzsonnászacskóból.) 

sülés közben

Berakjuk a 200 fokos sütőbe 30 percre, hagyjuk kihűlni (a sütűben) majd kivesszük, és konstatáljuk, hogy a tészta ami a sütőben még daliásan feszített úgy néz ki mint egy kipukkadt lufi és teljesen nyers belülről. 

Ezután könnyek között kezdjük elölről az egészet, ismételjünk meg minden egyes lépést ugyanúgy, ahogy az első alkalommal. Az eredmény még mindig nem lett tökéletes, de határozottan jobb.... 

Referenciaként íme, így kéne kinéznie a tésztának megsülve és a kész édességnek.


Ezek után elkezdtem a csirkét készíteni. Chilis-mézes-rozmaringos mázat akartam rákenni (és senki ne mondja, hogy lopom a rozmaringot, mert amikor sövényként burjánzik és a fele kilóg az utcára az csak közterület tisztításnak számít.) A méz becukrosodott, úgyhogy beraktam egy pár másodpercre a mikróba, majd amikor nagy lendülettel kivettem magamra öntöttem a felét, szóval hosszában egy mézcsík folyt le rólam, a padlószőnyegre, mert aki ezt a lakást építette, a konyha burkolására ezt találta a legalkalmasabbnak...szerencsére a forró méz+szőnyeg kombináció igazán könnyen takarítható, szóval nem akart felrobbanni a fejem. (amúgy a múltkor csirke vindaloo-t borítottam ki, még mindig látszik a curry nyoma...)



Szép tavaszi napot mindenkinek! 

4 megjegyzés:

  1. Bea! minden nagyszerűen néz ki, nagyon ügyi vagy! :) biztos a bárány is jó lesz, ne aggódj! én most állok neki a kalácsnak..
    további jó húsvétozást!
    sok puszi Orfűről!

    VálaszTörlés
  2. Babam, akkor megis elkelne a bajai kez a koszoruhoz... ;)) SUM41 tovabbra is kiraly es a barany (lab :D ) jo lesz, hidd el... ezer puszi Polska-bol, tanultam par receptet...
    ps: alig varom Kate es Vili eskuvoi kep(eslap)et ;)BOLDOG NYUSZIT <3

    VálaszTörlés
  3. Igen, én is úgy látom, hogy egyedül neki se láss a Paris brest-nek, mi is kellünk hozzá, törődj bele. :) Pusz, a fenti hozzászólóknak is

    VálaszTörlés
  4. Marcsi, milyen lett a kalács??? Én tegnap is csináltam de az sem lett az igazi. Felhívtam Mamámat, úgy néz ki hogy a 20 perc kézzel dagasztás nem volt elég a tésztának, pedig így is leszakadt a kezem... minden tiszteletem nagyanyáinké :D

    VálaszTörlés