2012. január 5., csütörtök

Karácsony

Magyarországon voltunk, és nagyon jól sikerült minden.

De előtte néhány szó a Karácsonyra felvezető időszakról:) 

December legelején eltöltöttem pár csodálatos napot (inkább órát) Klaudiánál Strasbourgban. Szuper volt megint találkozni, és folyamatosan beszélni. Nettó 2 nap nem tűnik soknak de én már hálás vagyok minden egyes percért amit össze tudunk hozni, most hogy sokan a barátok közül külföldön vannak...

Strasbourgot kb. lehetetlen megközelíteni, szóval én végül én a következő verziót választottam: Stuttgartba repülés, majd onnan háromszoros átszállással (Stuttgart reptér-Stuttgart belváros-Karlsruhe-préri közepén egy bódé-Strasbourg) való vonatozás. Emlékeztem, hogy Dóri barátnőm akit már ezer éve nem láttam mintha Karlsruhéban tanulna most, írtam neki, és tényleg, szóval amíg 2 órát vártam az átszállásra kijött az állomásra és kávéztunk egyet. (És pontosan ezért szeretem a facebookot, mert anélkül tuti nem tudtam volna, hogy épp Németországban lakik.)
Dórival Karlsruhe gyönyörű vonatállomásán :)

Miután megérkeztem a La Franszba éjfélkor, Klauval felcipeltük a 20kg+15kg bőröndjeimet a sokadik emeletre ahol lakik, és pontosan nem emlékszem hogy mit, de tutira ettünk valamit. Másnap indult a városnézés, ahhoz képest, hogy december eleje volt, az időjárás inkább tavaszi volt. Rengeteget sétáltunk, meg hajókáztunk, megnéztük az EU-s épületeket, ebédeltünk, vacsoráztunk, és beszéltünk, beszéltünk, beszéltünk...



 Reggeli! Nők Lapjával természetesen!!
 Klau és a rénszarvasok :D

 A gyönyörű katedrális.
 Szuper szendvicsező hely.











 Az egész város fel volt ünnepibe öltöztetbe, gyönyörű volt, és meghozta a kedvünket a Karácsonyhoz.



Köszi Klau a szép napokat :)


Amint visszaértem Angliába, Mike "névnapja" (dec. 6) elmentünk karácsonyfát venni. A város szélén, egy baumax szerű helyen vettük, majd hívtunk egy taxit, aki a 2 méteres fát örömmel transzportálta velünk együtt. És kedves volt meg segítőkész...ahogy egyébként a legtöbb alkalmazott, pl amikor a bankba 50 fontot akartunk befizetni 1 pennysekben, alig mertünk odamenni a kasszához, hogy leharapják a fejünket, de totál aranyos volt a nő, és amikor jött be utánunk valaki más szólt a kollegájának és kinyitottak még egy kasszát, ami teljesen meglepett, hogy a kolléga otthagyta az ebédszünetét a félig megevett szendviccsel és kedvesen kiszolgálta a következő ügyfelet.

Szóval ilyen volt a fa:) Imádtam, felállítani, feldíszíteni, aztán szagolgatni. Minden dísz műanyag, mert nem tudtok, melyik macska akarjamajd megmászni a fát. Végül semmi nem történt, de pl. tegnap találtunk egy gömböt a szekrény alatt... (a fát 1 hete szedtem le.)



 Volt nagy mézeskalácssütés, alább pedig a karácsonyi partin megmaradt Duna szelet - szerintem ízlett a népnek:)

házi bonbonok. macerás de szép és finom

 Angol szokás szerint egy reggelen bontottuk ki az ajándékokat amik már hetek óta a fa alatt voltak becsomagolva. Idegörlő!!

reggeli: kakaó és panettone


Mielőtt elrepültünk Budapestre, így telt a saját kis Karácsonyunk :) Vacsora báránycomb, krumplival, almával, répával és természetesen borsóval. 21-én hajnal 4-kor pedig elindultunk a reptérre és 9 napot Magyarországon töltöttünk. 

Volt evés ivás....milyen meglepő tudom. 
karácsonyi asztal

christmas pudding, yeay! tartalma kb 70 dkg aszalt gyümölcs, 10 dkg liszt, 3 tojás, maradék sok-sok alkohol és cukor
és fel is gyújtottuk amikor készen lett!

Bevezettük a népet a 'cracker'-ek birodalmába. (pukkasztó magyarul vagy mi??) Ez egy kis mini robbanó dolog, papírhenger, amit két embert elkezd húzni maga felé majd pukkan egyet, benne pedig remek ajándékok, egy vicc és egy papírkorona van. Angliában hagyomány, hogy a karácsonyi vacsora előtt mindenki pukkaszt egyet és koronában üli végig a menüt. 
Brigi királynő és Ákos király


Mikenak nem jutott korona, de megoldottuk a dolgot :D



Voltunk 26-án bobozni, Mike életében először! Megállapítottuk, hogy nyáron is vissza kell menni mert a téli bob sokkal lassabb. És korcsolyáztunk is a gyönyörűen felújított jégpályán.

Mike lába

az én fejem

közepesen lelkes :D


Persze volt pár barátos program is. 

Marciékkal karácsony címén vacsoráztunk és társasoztunk (lásd feljebb :) ) , Dórival a ködös váosban sétáltunk, 



a leányzókkal pletykáltunk, 


Klaudiával és kedves családjával pedig uzsonna gyanánt megettünk vagy két kiló virslit. 

Mióta olvastam az indexen a cikket, hogy wombatok vannak az állatkertben, mindenáron meg akartam őket nézni, szóval voltunk wombatot nézni is. Én nem is tudtam, hogy full fel van újítva szinte az egész állatkert! Tök jó volt. (vagyis Tokió, ahogy Mike hallotta. Nem értette, hogy miért beszélünk folyton Japánról...:D) 





Mike megtudja, mi az a mangalica

Hát röviden ennyi. 
kis család 

Remélhetőleg 2012 izgalmakban mentes és boldog esztendő lesz. Mindenkinek boldog új évet! 

2 megjegyzés:

  1. tök jó volt összefutni a pályaudvaron :):) remélem majd még valamikor összefutunk :)

    VálaszTörlés
  2. bizony!!! de a tanulság az az, hogy berzsenyisek mindenhol vannak:)

    VálaszTörlés