2010. október 2., szombat

Az első hét - Indulamandula

Szia Mindenki!
Üdvözlet a ködös Angliából. Megérkeztem, beköltöztem, elindult az egyetem, sok minden történt.




A szobám nagyon szuper. Tágas és délután besüt a nap, van benne egy franciaágy, egy 3 személyes kanapé amin aludni is lehet, egy fotel, egy szekrény, egy polc, egy komód meg egy asztal két székkel. Egyelőre sok minden hiányzik, pl. takaró (most még hálózsákban alszom.) és éjjeli lámpa, meg egy IKEA-s rizspapír búra a plafonból lógó villanykörtére is jól jönne, de ez még a jövő zenéje.
Az első dolgom persze a fényképek és képeslapok kirakása volt <3

Az ágy nagyon kemény és rugós a matrac - FURA. Sokszor felébredek éjszaka. 1 hónapot adok magamnak és ha még akkor se fogok tudni rendesen aludni benne veszek egy sima matracot rá...

2 lakótársam van, mindketten Kínából jöttek és másodévesek a bachelor képzésben. Egyelőre zökkenőmentes az együttélés. Kedvesek és segítőkészek de nem túl barátkozóak, általában kínaiul karattyolnak egymás szobájában. A konyhában egy pici hűtőn osztozunk, mindenkinek van egy polca és egy kis  szekrénye a falon. Van egy kis mélyhűtő is.

Az utca ahol lakom nagyon kis  aranyos. Van itt szupermarket (2 is, Tesco és coop, de nagyon drágák), hentes, zöldséges, virágos, antik bolt, borbolt..de a legjobb az az, hogy az egyetem 1 perc sétára van. Teljesen új élmény, hogy nem kell 1 órával előbb elindulnom reggelente J
Ezen a héten minden nap előadások voltak, a master programról, az órákról és megismerkedtünk a tanárokkal. Csütörtök délután 'fogadás' volt, hogy minden tanárt megismerhessünk - borral és sajttal. Ekkor döbbentünk rá, hogy tényleg felnőttünk, hogyha a suli 4. napján együtt borozunk a tanárainkkal.. Összesen 6 óránk lesz, 4 ebben a félévben és 2 a következőben. Csak hétfőn+kedden vannak órák, de úgy néz ki rengeteg időt kell majd a könyvtárban tölteni, sok az olvasnivaló az órákhoz. 35-40 ember van itt az első évfolyamon, 4 szakon: turizmus, turizmusfejlesztés, rendezvény és vendéglátás. Rengeteg nemzet van, csak 3-an angolok. A maradék: német, görög, spanyol, bolgár, osztrák, francia, nigériai, taiwani, thai, japán, kínai..
12-en vagyunk vendéglátás szakon. Szimpatikusak, és szerencsénk volt mert mindenki jól tud angolul (a többi szakon vannak ebből problémák.) Tegnap prezentációt kellett tartanunk, nem volt semmi gond.
Az egész heti napsütés után tegnap megérkezett az ősz, a zuhogó eső és a hideg. Még nem tudom, hogy fogom viselni hogy mindig félhomály van, de gondolom egy idő után hozzá fogok szokni.
Ma voltam vásárolni – bőrönddel.. Egyszerűbbnek tűnt mind 15 szatyrot hazacipelni. Vettem vizet, mert a csapvíznek fura íze van, meg zsepit, alufóliát, sütőport…fura, hogy azok a dolgok amik természetesek otthon itt külön beszerzést igényelnek. Pl. már minden boltot bejártam borsőrlőért de sehol nem lehet kapni..
Fárasztó volt a hét, esténként csak hazajöttem, ettem, olvastam és pihiztem. A zene mindig megy a háttérben (köszi Fanni:) ).
Ma a szomszédban lakó lányokkal találkozom (német, osztrák, olasz-sri lankai), pizzát rendelünk és borozunk, holnap pedig moziba megyek egy taiwani és egy japán lánnyal meg egy thai fiúval.
Jövő héten mindkét nap a szakdogáról fogunk beszélni. Alig várom a keddet, akkor érkezik meg a csomag amit Anyáék adtak fel – végre lesz több ruhám és cipőm J 
Az igazi tanítás 11-én kezdődik. Mondtam már, hogy itt nincsenek vizsgák? Szinte minden tárgyhoz 5000 szavas esszé, prezentáció és csoportfeladat tartozik, ezekből áll össze a jegyünk. Először jónak tűnt, de tárgyanként 5-8 könyvet kell elolvasni és rengeteg kutatómunkát kell végezni..
Nagyon új itt minden, jól érzem magam, de hiányoztok. Sokat gondolok rá, hogy mi van otthon.
Puszi!
Bea

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése