2010. október 8., péntek

Bőrönd, füstriasztó és egyebek


Sziasztok!

Kedden nagy boldogság ért: ideért a bőröndöm!! Ami azt jelenti, hogy van elég ruhám és cipőm, van miből választani. És ami még jobb, van paplanom ágyneművel, végre rendes ágyban alszom és nem hálózsákban!! Azóta sokkal jobban alszom, lehet, hogy még megszeretem a hiperkemény rugós matracot is! A bőröndben érkeztek DVD-k, konyhai segédeszközök, mindent használatba is vettem. Meglepinek pedig volt benne gumicukor, Sport szelet meg szilvás Anthon Berg  csoki aminek nagyon örültem ;) Amíg kipakoltam a bőröndöt, a Rockhajó zenéjét hallgattam, ha már Angliában vagyok…
Végre!! Örömömben a futárnak vittem pár Cadbury csokit.
Sokkal kényelmesebb így aludni!
Szóval, kedden hazafelé elhatároztam, hogy a nap fáradalmait valami finom étel mellett fogom kipihenni. Ezért elzarándokoltam a henteshez (aki piros csíkos kötényt és szalmakalapot visel – nem vicc) és hagytam magam rábeszélni egy szelet steakre (kb. 10 deka volt, vacsira pont elég.) Vettem mellé káposztasalátát a boltban, majd hazajöttem. Kipakoltam a salátát egy tányérra, felvágtam egy paradicsomot és leöntöttem vinaigrette-tel és elkezdtem melegíteni az olajat a sütéshez. Csakhogy én nem vagyok hozzászokva ahhoz, hogy TŰZÖN főzök, nekem a kerámialap a szakterületem, szóval a gáztűzhely egy kicsit intenzívebben működik. Az olaj túlmelegedett és elkezdett füstölni, de gyorsan beleraktam a húst és úgy tűnt, jóban leszünk. Hát nem! Megsütöttem a husit, elzártam a gázt és ebben a pillanatban égtelen hangerővel beindult egy sziréna a lakásban. Először nem is esett le, hogy nálunk szól vagy hogy én okoztam esetleg. Persze pár másodperc múlva rájöttem, hogy a plafonon pirosan villogó kis doboz bizonyára a füstriasztó lehet…  Ekkor előkerült a szobájával Pengfei, a fiú lakótársam, megállapítottuk, hogy nem tudjuk, hogy hogy lehet kikapcsolni a riasztót, szóval hozott egy széket meg egy csavarhúzót és elkezdte szétszerelni a kis dobozt. Én közben azon rettegtem, hogy nehogy megrázza az áram, közben pedig a főbérlőnket próbáltam hívni, de ki volt kapcsolva. Pár perc után sikerült hatástalanítani a dobozt, és ekkor vettük észre, hogy a ház központi riasztója is szirénázik… Ezután leszaladtam a hallba és sikerült megtalálni a központi irányítódobozt és kikapcsolni az egész rendszert. Mint kiderült, Angliában mindenhol van füstriasztó…most már ezt is tudom, azért jó lett volna, ha szólnak. Pengfei elmondta, hogy ők ugye sokszor esznek olajban sült dolgokat, és mindig ki kell nyitni az összes ablakot a konyhában hogy ne riasszon be. Persze csak nevettünk az egészen, de közben a steakem kihűlt, és a 10 perc szirénázás alatt senki nem jelent meg a háznál, hogy megkérdezze, minden rendben van-e, szóval nem tudom mi a riasztó értelme…így is leég a ház ha tűz van, csak közben hangos is.
A kihűlt vacsora...

Szerdán elmentem Brightonba, ahol Marisával, Klaudia barátnőjével találkoztam. Nagyon tetszett a város, fiatalos, sok az egyetemista és a művészlélek. Tele van kis utcákkal, benne kávézókkal, művészboltokkal, alternatív ruhaboltokkal, bakelit, CD, indiai bolt, festmények a házfalakon…nagyon hippi! Este Marisa csoporttársaival találkoztunk, végre volt alkalmam cidert inni J Marisa nagyon aranyos, és valószínűleg jóban leszünk ;) Jövő péntekre keresünk színházjegyet Londonban, a délelőtti musicalekre elvileg lehet olcsó jegyet szerezni, jó lenne!
Marisával a tengerparton! Ezt a képet elküldtük Klaudiának, és mit kaptunk cserébe?
Kávézó lányokat!!!! Nagy volt az örömöm :)))
A buszút Brightonba gyönyörű volt. Ragyogott a nap, a tengerről visszaszikrázott a napsütés, mindenhol zöld legelők és fehér bárányok voltak, tényleg úgy éreztem, hogy Angliában vagyok J

Tegnap minden bátorságomat összeszedve kipróbáltam a sütőt. Na most bekapcsolni magát a sütőt nem sikerült, csak a grill funkcióját, ami végülis OK volt, mert csak a sajtot akartam ráolvasztani a kajámra, de így sütit sütni nehéz, szóval ezt még ki kell találnom, hogy hogy működik. Szilikon formában volt a cukkini+paradicsom, amit sütöttem, kicsit féltem, hogy hogy fogja bírni azt hogy 10 centivel felette lángok égnek, de nem olvadt szét szóval megnyugodtam. Viszont a sütő olyan állapotban van hogy….borzalmas. ragad minden belülről, a tepsi undorító, egy fóliát leraktam az aljára mert nem akartam a szilikonformám belerakni a trutyiba. Ma vettem egy extra erős Mr. Muscle tisztítót meg szivacsokat, ki akarom pucolni mert így használhatatlan. A többiek a lakásban nem úgy tűnnek mint akik a kulinária mély bugyraiba készülnek belépni, szerintem csak én fogom használni.

Ma megint megpróbáltam a számlanyitáshoz szükséges dokumentumokat beszerezni, azt mondták szerdán mehetek értük… remélem tényleg akkora kész lesz minden. Mindenesetre azért bementem a városba és folytattam a vásárlást az itteni életemhez. Kés nélkül nem tudtam tovább élni, szóval vettem egy szép darabot. A nő a boltban egy kisebbet akart rám beszélni de nem hagytam magam….ki is próbáltam már, a vacsira készült pad thaihoz vele vágtam vel a hagymát meg a csirkét, hát nagyon boldog vagyok, hogy megvettem, sokkal jobb, mint az itteni kiskésekkel kaszabolni. 
Íme a késem, nagyon szuper!!
A Pad thaihoz limelét csavartam – szerintem a lime illatához most már örökre a Maldív-szigeteket fogom kapcsolni, elfogott kicsit a nosztalgia, megnéztem a képeket…más, mint az esős Anglia, az tuti, de ezt is imádom, és kezdem megszokni, hogy nem sokat süt a nap – így még jobban értékelem, ha jó idő van J
Ez kicsit más világ volt :)

Voltam Body Shopban is, most már van Body shop kártyám és ezzel 10% kedvezményem mindenre, jöhetnek a megrendelések J Voltam még sok boltban, vettem fogókesztyűt, ollót, kihúzó filctollat, szempillaspirált.. Akartam még kislámpát is beszerezni, de a lámpaboltos azt mondta, hogy menjek vissza 2 hét múlva, mert akkor érkeznek éjjeli lámpák.

A lakótársak még mindig elég távolságtartóak..jövő héten lehet, hogy felvetem, hogy vacsorázzunk együtt, mert ez így röhejes…azt se tudom, hogy honnan jöttek, vagy milyen zenét szeretnek, semmit az égvilágon és kezd zavarni. Egy vacsorát mindannyian kibírunk szerintem…

Holnap valamit csinálunk csoporttársakkal, ma sütőt vakarok és olvasok.

Puszi nektek! 


3 megjegyzés:

  1. Hehe Beaágyneműhuzat :)
    Kajaötleteket fogok lopni, így hogy bloggolsz :) Akkor azt hogy nekem az esetek 50 %-ában füstöl az olaj a serpenyőben, azt foghatom a gázra :) o:)
    Gusztustalanabb a sütő mint amilyen Berlinben vagy a Balatonon volt? :)

    VálaszTörlés
  2. Huh, pontosan, olyan mint a berlini sütő volt:) De már kipucoltam! :))

    VálaszTörlés
  3. hű, a hippivárosról nincsenek képeid?
    tök jó, amiket irsz, olyan kedvem lett nekem is utazni:)
    puszi
    Kriszti:)

    VálaszTörlés