2010. október 11., hétfő

Kalandok a konyhában

Pénteken kipucoltam a sütőt! Gusztustalan volt, de sokkal jobb azóta a közérzetem.
Szombaton vissza akartam menni a konyhaboltba, ahol pénteken is voltam és valami belső morális sugallattól vezérelve nem vettem meg a leértékelt, szilikon formás mufifntepsit..ezért pont jól jött, hogy az egyik csoporttársam felhívott és elhívott vásárolni. Végül a fél napot együtt töltöttük 4esben (Taiwan, Thaiföld, Görögország) és olyan alapvető dolgokat szereztünk be, mint például a pokróc vagy a szennyeskosár.
Pöttyös pokróc

Szennyeskosár! 


A vásárlás után beültünk egy thai vendéglőbe, ahol zöld curryt ettem, ami isteni volt (bocs Apu J ).
Zöld curry, nyamm
Este pedig végre felfedeztük az eastbourni szórakozási lehetőségeket – hát nem fog sok helyet elfoglalni ezek ismertetése. Van pár night club, amikből üvölt a tücc-tücc, vannak pubok és vannak pubok ahol élő zene van. 3-at kerestünk fel az este folyamán – a kocsmák rendben voltak, de a zenekar amit láttunk hagyott kívánnivalót maga után… Az este pozitívuma, hogy megismertem egy német lányt, akivel hétfő este José Gonzales koncertre megyek Brightonba!!

Ma gyönyörű idő volt, koradélután úgy döntöttem, hogy lesétálok a tengerpartra (5 perc) és ott olvasom el a keddi órámra feladott szövegeket. De útközben eltérültem, és itt lyukadtam ki:
Beachy Head
(Nem vittem fényképezőgépet, szóval ezt a képet Wikipédiáról nyúltam)

Útközben összetalálkoztam a szomszéd lányokkal, ők is hegyet másztak, sétáltunk egy nagyot. Utána elolvastam a szöveg első 10 oldalát, majd hazajöttem kipróbálni a vadiúj muffintepsit.

Úgy döntöttem, hogy csak a megmaradáshoz kellő konyhai eszközöket szerzem be és megpróbálok így boldogulni. Tehát mérleg, robotgép, botmixer és társai nélkül létezem egy kicsit.

Áfonyás Muffin

2 ¾ bögre liszt
1 ek+1 tk sütőpor
½ bögre cukor
½ tk só
110 gr olvasztott vaj
1/3 bögre cukor
2 nagy tojás
¾ bögre tej
1 citrom héja
1 bögre áfonya

Ez egy nagyon egyszerű mufifn. Az első lépés, hogy bemelegítjük a sütőt 350°F-ra. Tehát googleben kikeressük, hogy ez hány celsius foknak felel meg, majd rájövünk, hogy 175°C-nak. Ezután rákeresünk, hogy a 9 fokozatú angol gázsütőn ez mennyinek felel meg: 4-es fokozat, kész is van.

Összekeverjük a lisztet, a sütőport, a cukrot és a sót egy tálban, majd félrerakjuk.
Elgondolkozunk azon, hogy '1 stick' vaj mennyinek felel meg, szerencsére a google még mindig itt van, bár értékelném ha végre bevezetnék a netet, hogy ne azzal teljen a fél életem, hogy a mobil internethez csatlakozom. Ezután megolvasztjuk a vajat és pár percig hűlni hagyjuk.

Egy új tálban (tálat is vettem: 3 darab egymásba rakva, piros, kék és zöld) kézi habverővel összekeverjük a cukrot és a vajat, majd egyesével hozzáadjuk a tojásokat. 

Hozzáadjuk a tejet is a tojásos masszához, jól összekeverjük, majd elővesszük a citromot. Ekkor döbbentem rá, hogy örömöm a szekrényben talált sajtreszelő miatt felesleges volt, ugyanis semmi éle nincs már sajnos ennek a darabnak. Úgyhogy elővettem az otthonról küldött hámozókést, és lehámoztam a citrom héját és a szuper új késemmel apróra aprítottam...

A citromot és az áfonyát hozzáadjuk a lisztes keverékhez.

Majd egy fakanállal óvatosan összekeverjük, de nehogy szétnyomjuk az áfonyákat! 
Ezután kiporciózzuk a muffintepsi mélyedéseibe. A szilikon sütőformáktól mindig kicsit félek, de eddig nem volt gond, reméltem, hogy ezután se lesz... 
Ekkor jött a következő meglepetés. Szóval én tudom, hogy a gázsütőben tűz ég, csak nem számítottam rá, hogy ez így látszik is ha benéz az ember a sütőbe. De látszik, a sütő mélyén ott vannak a lángok... én nem vagyok ehhez hozzászokva, na majd idén.
Ott a tűz benne.

A muffinokat 30-35 percig sütjük, de 20 perc után érdemes ránézni, mert ha nagyon barnul, akkor rá kell rakni egy darab alufóliát, hogy meg ne égjen. (A közeli lángok ellenére nekem nem égett meg.)

.....32 perc múlva......

Amíg sütöttem, a lány lakótársam benézett a konyhába, és nagyon el volt hűlve, majd megkérdezte, hogy pénteken segítek-e neki tortát sütni, mert jön egy barátja akinek szülinapja lesz...szóval mégse fogok a közös vacsit forszírozni, mert alakult közös program J

A szilikon formák nagyon beváltak, simán le lehetett szedni őket a muffinokról. Adtam a lakótársaimnak belőle, és viszek holnapi a taiwani barátnőmnek is, mert le kellett mondanom a holnapi jógaóránkat a koncert miatt. 

Jó étvágyat! 
Akik úgy érzik, közeleg a szülinapjuk... 


7 megjegyzés:

  1. elfelejtettem a végére írni, a recept innen származik:
    http://www.mytartelette.com/2008/03/sweet-melissas-bluebbery-muffins-and.html

    VálaszTörlés
  2. Nagy nehezen sikerült beregisztrálni magamat! Remélem most már tudok neked üzenetet küldeni. Szép a szakácskönyv rész is!

    puszi

    Apa

    VálaszTörlés
  3. Ez a regisztráció nekem sem volt egyszerű, nem tudom miért, bár biztos nálam van a probléma... (bár a firefoxon nem tudok kommentelni sem)

    Bea imádunk a sütieidért, és a részletes receptért, amjd kipróbáljuk ;) ez a muffinforma meg nagyon zöld, azért különösen tetszik :)

    Video like nagyon, passzol a muffin színéhez :) vigyázz magadra a koncerten ;)

    Vezetékes net tényleg lesz vagy csak reménykedsz?

    Nagyszüleid valamelyikénél nem volt gázsütő? :o Nekem a sok nagyim közül az egyiknél az olajkályha hipnotizált. :)

    VálaszTörlés
  4. Nóri, dehogynem volt gázsütő, de a nagyiknál nem én sütök, hanem nekem sütnek ;)

    a lakótársaim azzal rémisztgetnek, hogy reggel jön valaki bekötni a nemtommit a telefon kábel vezeték csatlakozó internet izé, és akkor elvileg működni fog! Li-vel közösen a srácra ruháztuk a felvigyázását és lebonyolítását a műveletnek, mert nekünk fogalmunk sincs róla, hogy mi történik ;)

    a koncert története hamarosan olvasható lesz :) addigis süssön mindenki, mert egyszerű és finom ;)

    VálaszTörlés
  5. Szió!

    Lehet csak engem ragadott meg, de tök jó ahogy elhelyezted a formákat szín szerint a tepsiben. A klippért meg külön köszi, nagyon szerettem, csak épp azt nem bírtam megjegyezni, hogy ki csinálta és mindig mikor meséltem róla mindenki mondta, h : Á, igen az a szép zene meg a gumilabdák!... de fogalmuk sem volt h mit is reklámozott tulajdonképpen.

    Páááá

    VálaszTörlés
  6. Nagyon tetszik ez a recept én is kipróbálom ám!
    Még ha van valami új tipp ragd fel ide!

    VálaszTörlés
  7. Úh, erre nem is reagáltam még - az utolsó kép megalájk és enyhe arcpír :) Én úgy érzem, nekem akkor nagyon közeledett, így hát utólag is köszönöm! Bírom ezt a szakácskönyv stílust, várom a következő részt :)

    VálaszTörlés